tirsdag 3. november 2009

Mari Lorentzen skuffet over egen innsats

Jeg har tidligere rost Mari Lorentzen for hennes så langt beste opptreden i X-Factor. På youtube kan man høre Mari synge "Säg Det Igjen", og det er ikke så mye å utsette på fremførelsen.

tv2.no forteller hun at hun ikke er helt fornøyd med opptreden sin. Vel, hun sikter da antakelig til begynnelsen av sangen. Noen småsure toner er ingen krise, og dessverre har det vært meget vanlig i X-Factor. Mari forteller selv at hun ikke har for vane å synge surt, men når man står på en scene blir lydbildet noe uvant.

Flere av gruppene i X-Factor har sunget meget surt. Jeg kan ikke tro at alle som synger surt i X-Factor plutselig har mistet sitt gehør. For både Mari og andre vil jeg tro at lydbildet under sendingen må ta en del av skylden. Hvordan man hører bandet, korister og seg selv er meget avgjørende for om man klarer å synge rent i en meget presset situasjon. Dessuten har jeg noen ganger reagert på lyden man får ut av TV-apparatet. Mixen har vært dels rar og ubalansert. Jeg vil ikke fraskrive Mari og andre deltakere all skyld når ting blir falskt, men man skal ikke se bort fra at lyden på scenen også må regnes med når deltakere undrer seg over egne feiltoner.
Share/Save/Bookmark

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar